fredag 17 maj 2013

Presentation Alma

Hej!
Jag heter Alma och jag går mitt första år på bageri och konditori på Kungsmadskolan. Jag är alltså 17 år och bor i ett hus utanför Växjö med min familj. I en liten stad som heter Ingelstad.
På min fritid umgås jag med mina kompisar, gymmar gärna också när orken finns. Men för det mesta sysslar jag med det den här bloggen handlar om nämligen: bakning. Jag blev intresserad av bakning när jag var ganska så liten. Så när jag gick i nian och skulle bestämma mig för vilken linje jag skulle gå på gymnasiet, så kändes valet ganska så självklart! Nu när jag nästan har gått här ett år känns det som valet jag gjorde var rätt.
Bloggen som jag äger är ihop med Fanny (hennes presentation kan ni läsa längre ner) är tjejen jag spenderar min mesta tid med faktiskt. Är det inte på vardagarna i skolan så är det på helgerna. Det var väl för vårt gemensamma intresse vi blev så bra vänner.
I våran blogg kommer ni får läsa olika inlägg om recept till tips i köket.
Det var allt för mig, tack o hej!
Här har ni en bild på mig och Fanny.
/Alma





















1 kommentar: